Nem magamban hiszek, hanem abban, amit csinálok.

Egyetemi beszámoló #1

Túl az első féléven

2018. december 27. - sencii98

Elég sok időre eltűntem aminek a sok ZH és vizsga volt a felelőse. Úgy hozta a sors, hogy két tantárgy kivételével minden dolgozat és vizsga ugyanarra a hétre esett, így nem sok időm volt. Miután vége lett a zűrös hétnek ahelyett, hogy fellélegezhettem volna, le betegedtem, ami valószínű, hogy a túl sok stressznek köszönhető, amit amúgy is nehezen visel a szervezetem.

Most is két tanulás között írom a sorokat, ami a beígért beszámolóról fog szólni. Sokáig gondolkodtam, hogy havi szinten kategorizáljam az eseményeket, vagy tantárgyanként. Végül arra jutottam, hogy célszerűbb inkább tárgyanként végig menni a féléven, hiszen így sokkal jobban kivehetőbb a lényeg.

Vágjunk is bele...

Szakmai információ feldolgozási alapismeretek:

A kedvenc tárgyam volt az elmúlt félévben. Bár nem lett volna muszáj, mégis minden órára bejártam, mert az egyetlen volt aminek sikerült lekötnie. A félév során ismét megtanulhattam a Word és a PowerPoint használatát egészen az alapoktól. Tanulmányaim során ez volt a harmadik alkalom, hogy ezeknek a programoknak megtanulhattam az alapjait. De legnagyobb örömömre, az ötös informatika érettségivel és egy informatikai szakmával a hátam mögött is plusszal tudott szolgálni a tárgy, mivel amiket eddig kihagytak az alapok közül - körlevél és tartalomjegyzék készítés - itt bepótolhattam. Prezentáció készítés majdnem a vesztem lett, mivel maximalista hozzáállással épp betudtam fejezni a CSOK-ról készített előadásomat. Nagyon ragaszkodtam eddig a 2007-es Office csomaghoz, de most kénytelen voltam a 2016-os kiadással megbirkózni. Miután az első két ZH-m is 100%-os lett, elhatároztam, hogy az egész tárgyat 100%-os teljesítménnyel szeretném zárni. Harmadik számonkérés csapatmunka volt. Egy termék útját kellett bemutatnunk, a gyártástól a felhasználásig. A munka design részét én vállaltam, természetesen nem elégedtem meg, egy egyszerű áttűnéses 8 diasorból álló prezentációval. Tökéletesnek kellett lennie. Amíg mások 8-12 diás bemutatót csináltak, addig nekem több technikai probléma miatt 26 diás prezentációt sikerült kreálnom. A hiba ott volt, hogy az istenért sem akart animáció működni a diákon, így külön diára kellett felosztanom a szövegeket, amiket áttűnési effektekkel animáltam végül. Amatőr megoldás, de működött, és nem lehetett észrevenni a prezentáció során. Végül maximális pontot kaptunk az előadásra és sikerült a 100%-os tárgy teljesítésem. Köszönöm skacok!

Gazdasági jog:

 Mivel a nővérem jogász hallgató így eléggé félve álltam neki a tárgynak. A tanárnő sokszor hangsúlyozta, hogy szószerint kér vissza bizonyos dolgokat, aminek nagyon nem örültem. Nekem sose ment a magolás, mindig is a saját szavaimmal értettem meg a dolgokat. Marketing után talán erre a tárgyra tanultam a legtöbbet. Végül is négyes lett a megajánlott jegyem aminek nagyon örülök. Álmodni se mertem volna, hogy bármikor is így át fog állni az agyam a magolásra. Persze, azt nem mondom, hogy megértettem, és emlékszem mit is tanultam, de a lényeg, hogy sikerült!

Munkaerőpiaci alapismeretek:

Másik kedvenc tárgyam volt. Mindenki félt a tárgy teljesítéstől, mert hogy rengeteg embernek nem sikerül (azt hiszem 90%-ot mondtak). Előadások alapján a kötelező irodalmat tanultam, ami könnyen tanulható volt. Első számonkérésen, sikerült 42 pontot elérnem az 50-ből. Ez nem csak hatalmas lendületet adott, de meg is nyugodtam, hogy az egész csak riadalom keltés volt. A félévsorán rengeteg dolgot megtanultam a munkaerőpiacról, a munkavállalók motivációiról, álláskeresés módjairól, interjúztatásról, és még rengeteg mindenről ami a munkához tartozhat. Tény, hogy a számonkérés során elég sok furfangos kérdéssel találkozhat az ember, éppen ezért érdemes minden pluszpont lehetőséget megragadni, hogy megengedhesd magadnak az efféle hibákat. Végül ezt a tárgyat is sikerült 100%-al teljesítenem.

Számvitel:

Ez volt az a tárgy aminek szívből örülök, hogy vége van. Szenvedés volt. Szinte minden előadáson elhangzott, hogy a híresztelésekkel ellentétben (hogy mennyire nehéz, senkinek se sikerül blahblahblah...) igenis teljesíthető a tárgy. Na belőlem ez a folyamatos ismételgetés, olyan szorongást váltott ki, hogy csak na. Jellemző rám, ha sokszor kiemeli valaki, hogy ne aggódjak, akkor annál jobban is elkezdek rágódni a dolgokon. Tanultam óráról órára. Az előadásokon túl gyors volt a tempó, hogy bármit is feldolgozzak és megértsek, így inkább a gyakorlati órákra támaszkodtam, ahol az első példa után értettem miről is volt szó előző nap. A híresztelésekkel ellentétben tényleg könnyen teljesíthető a tárgy. Rengeteg tanulással és gyakorlással persze. Első dolgozatnál 65 pontból 60 pontot sikerült elérnem, aminek köszönhetően már könnyebb dolgom volt a második számonkérésnél. Nem tudtam, hogy hogyan is van a megajánlott jegy kialakítása, így imádkoztam, hogy tudjak 5 pontot szerezni a második dolgozatkor, hisz úgy már meg lenne a kettes a tárgyhoz. Természetesen rengeteget tanultam a második dolgozatra is. A sok tanulás ellenére, úgy éreztem, hogy nem sikerült valami jól. Mikor eredményhirdetés volt, csupán azt láttam, a nevem mellett az 57-es szám szerepelt. Azt gondoltam, úgy mint az előzőnél, ez az összesített eredmény, és 57%-al meglett a kettes megajánlott jegyem. Aztán jött a fekete leves. Kiderült ugyanis, hogy az 57 nem összesített százalékot jelentett, hanem a második ZH pont eredményét. Ez pedig annyit jelentett, hogy az összesített eredményem így 77% lett ami már négyes megajánlott jegyet jelentet nagy örömömre! 

Pénzügyi alapismeretek:

Nagyon nehezen rázkódtam bele ebbe a tárgyba, talán az utolsó három hétbe jöttem rá, miről is van szó. Szerencsére itt is voltak pluszpont szerzési lehetőségek, ami szerint, ha jó választ mondasz órán, kapsz egy pontot. Mivel előre feltették az előadás anyagait, így mindig előre tanultam. 11 plusz pontot sikerült így szereznem. A tárgynak köszönhetően megtanulhattuk a pénz keletkezését, bankok rendszerét, működését, válságok okát, és tényleg mindent ami valaha is a pénzről szólt. Mivel nem tudtam ott lenni minden pont szerzési lehetőségnél, így "még csak" 90%-al is, de ötössel zártam a tárgyat.

Marketing:

A legjobban vártam talán, hogy marketing órára menjek. Érdekelt a téma, sokat olvastam már előtte a témában. Ennek köszönhetően mondhatom, hogy elég aktív is voltam az órákon. Persze volt mikor nem éppen a legmegfelelőbb választ adtam a kérdésekre, de ilyen mindenkivel előfordul (remélem). Úgy alakult, hogy ebből a tárgyból volt az első egyetemi számonkérésem ami nem éppen úgy sikerült, ahogy szerettem volna. Javítási lehetőségnél természetesen oda tettem magam, és sikerült is 81%-al megírnom a ZH-t. Az esettanulmányokat leszámítva szerettem tanulni a tárgyat. Az esettanulmányok valamiért nem fogtak meg. Talán azért, mert olyan áruházakról, cégekről, és termékekről szólt amikről sejtésem sem volt. Nem gondoltam, hogy egyszer ezt mondom, de számolni szerettem a legjobban a félév során. Utálom a matekot, mégis imádtam kiszámolni a piacrészesedést, vagy éppen a vevőmegtartási rátát. Marketing vizsgám még vissza van, de remélem a legjobbakat!

Vezetés-szervezés:

Az egyetlen olyan előadás volt, amin előfordult, hogy három alkalommal sem mentem be. :D Persze csak azért, mert másik tárgy számonkéréseire kellett készülnöm. Az előadások érdekesek voltak, a gyakorlati órák pedig szórakoztatóak, de tanulságosak is természetesen. Sok önismereti tesztet töltöttünk ki, és minden gyakorlat csoportmunka szerint zajlott. A tárgy során útmutatást kaptunk, hogy legyünk jó vezetők, és pl. hogy hogyan menedzseljük a vállalatot. Ez a vizsgám is vissza van még, de marketinghez hasonlóan itt is imádkozom a legjobbakért.

Hosszabb lett, mint amire számítottam, de remélem sok érdekes információt tudtam nektek átadni. :)

süti beállítások módosítása